Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
  Afdrukweergave

Forum veranderingen
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 26 maart 2010, 08:40 
Piloot in opleiding

Beste leden,

na nog een klein overleg met Niels neem ik het forum dit weekend op de schop qua indeling. Er zullen een paar kleine wijzigingen plaatsvinden waardoor het forum hopelijk overzichtelijker wordt en ook weer wat actiever en aantrekkelijker. Ook zal, als het allemaal mogelijk is en er dit weekend voor mij nog genoeg tijd is, worden gewerkt aan een nieuwe template/layout voor het forum.

Het forum is inmiddels, zoals jullie al gemerkt hebben, opnieuw ingedeeld.

Met vriendelijke groet,

Jeroen

Profiel  

Re: Forum veranderingen
BerichtGeplaatst: 26 maart 2010, 18:16 
Gezagvoerder

Leuke indeling, maar om een fototopic fotodump te noemen is niet echt mijn smaak van goeie titels. Vooral niet als je dan ook een filmpjes topic er in verwerkt.

Qua opheldering vraag ik me af wat we bij evenementen en musea's eigenlijk nu voor info kunnen neerzetten over musea's. IS mij nog niet helemaal duidelijk namelijk.

Ik zou trouwens foto van de maand weer in het algemeen deel zetten, valt het meer op, wanneer komt trouwens die van maart?

En zijn het overige gedeelte bij luchtvaart en bij community niet eigenlijk hetzelfde?

En ohja zag nog een klein typfoutje
Citaat:
Ook onderwerpen over lcuhtvaartmusea kunnen hier worden geplaatst.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 26 maart 2010, 19:24 
De-icer

Fotodump vind ik ook niet echt aantrekkelijk. Komt meer zo over van ja fl*kker je foto's hier maar in dit topic..
En is het topic overige onder "Spotten" alleen bestemd voor movements van Schiphol?
Ik zou daar gewoon Movements van maken, zodat iedereen die dat wil zijn movements kan plaatsen, van welk veld dan ook. En dus ook movements van het buitenland. Ik vind het altijd wel leuk om te lezen wat iemand heeft gezien op een bepaald (buitenlands) veld. Kan je je toch een redelijk beeld vormen van wat er zoal komt.

En verder, als je nog een nieuwe template gaat invoeren mag het wat mij betreft meer kleur bevatten. Vind dit grijs-wit redelijk saai. Hoeven geen felle kleuren te zijn, maar gewoon een lichte kleur. Ziet een stuk mooier uit :wink:

Mypictures@Jetphotos.net

Profiel E-mail  

BerichtGeplaatst: 26 maart 2010, 19:31 
Gezagvoerder

Citaat:
En is het topic overige onder "Spotten" alleen bestemd voor movements van Schiphol?

Denk het niet, alleen is er nu een topic aangemaakt zodat je daar info over schiphol in kwijt kunt, op zich geen verkeerd idee. Hoe je het overzichtelijk. Je zou natuurlijk hetzelfde kunnen doen voor andere velden als daar behoefte aan is.

Die titel zou ik zou lekker laten, kun je ook vragen met betrekking tot spottersplaatsen in kwijt bijvoorbeeld.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 27 maart 2010, 10:40 
Piloot in opleiding

Bedankt voor de feedback jongens. Fotodump klinkt inderdaad nog een beetje vaag en zal deze ook nog aanpassen. Het foutje had ik niet gezien :oops: Inmiddels al aangepast.

De template die er komt probeer ik een beetje naar de stijl van de website te krijgen, als dat lukt. Maar dat moet ik zondag nog ff zien ;)

Mad Viper schreef:
Leuke indeling, maar om een fototopic fotodump te noemen is niet echt mijn smaak van goeie titels. Vooral niet als je dan ook een filmpjes topic er in verwerkt.

Qua opheldering vraag ik me af wat we bij evenementen en musea's eigenlijk nu voor info kunnen neerzetten over musea's. IS mij nog niet helemaal duidelijk namelijk.

Ik zou trouwens foto van de maand weer in het algemeen deel zetten, valt het meer op, wanneer komt trouwens die van maart?

En zijn het overige gedeelte bij luchtvaart en bij community niet eigenlijk hetzelfde?

Zoals al gezegd, zal de naam van Fotodump nog wel veranderen. Zoals Tim al zei klinkt het inderdaad een beetje als van ja fl*kker je foto's hier maar in dit topic... Ik ga kijken of er nog een beetje inspiratie opkomt voor een leuke titel.

En nu even over dat musea's. Ik dacht dat als er mensen zijn die willen weten wat er zich in de luchtvaartmusea's van Nederland bevindt, dus wat je er kan zien, in dit gedeelte een bericht konden plaatsen over dat. Of eventuele andere vragen over bijvoorbeeld het Aviodrome o.i.d kunnen dan ook daar worden geplaatst. Maar aangezien er voor de meeste mensen op dit forum dit niet het geval is, verwacht ik ook niet dat jullie berichten gaan plaatsen ;)

Ik zat er ook al aan te denken toen ik Foto v/d Maand weer naar Algemeen te doen. Vond inderdaad zoals je al zegt het een beetje onder aan staan. En wanneer die van maart komt, ik heb geen idee. Ik heb geen toegang tot de foto's die bij Foto v/d Maand worden geüpload, dus ik kan ze ook hier niet plaatsen. Misschien dat ik het wel kan binnenkort in overleg met Niels.

En bij Overige bij Luchtvaart is het bedoeld voor berichten wat met luchtvaart te maken heeft. En bij Overige onder Community is het bedoeld voor berichten niet-luchtvaart gerelateerd.

Ik hoop dat dit wat meer uitleg heeft gegeven ;) O ja, ik zat er ook aan te denken Introductie niet meer op te nemen als onderdeel, maar dit als een topic in Talklounge te stoppen. Wat denken jullie daar van?

Groeten, Jeroen

Profiel  

BerichtGeplaatst: 27 maart 2010, 12:08 
Admin

Mad Viper schreef:
Was maar 1 inzending, dus die heeft automatisch gewonnen :wink:

Profiel E-mail  

BerichtGeplaatst: 27 maart 2010, 13:53 
Gezagvoerder

Ah ok Niels. Zal wel te maken hebben gehad met de problemen die ik aankaartte. Hopelijk weer voor april meer mensen die een foto insturen. Zal er eens eentje gaan uitzoeken.

Citaat:
En nu even over dat musea's. Ik dacht dat als er mensen zijn die willen weten wat er zich in de luchtvaartmusea's van Nederland bevindt, dus wat je er kan zien, in dit gedeelte een bericht konden plaatsen over dat. Of eventuele andere vragen over bijvoorbeeld het Aviodrome o.i.d kunnen dan ook daar worden geplaatst. Maar aangezien er voor de meeste mensen op dit forum dit niet het geval is, verwacht ik ook niet dat jullie berichten gaan plaatsen

Ik begrijp nu waar je heen wilt, berichten over de collectie kun je dus plaatsen, veranderingen daarin, etc. Dus dat de Aviodrome een F-100 krijgt de PH-OFA, dat soort nieuws bijvoorbeeld. Alleen ja dan zit je weer van, waar plaats ik een vraag over fotomogelijkheden in het museum, in dat topic of bij Spotten - Overig :wink: :P Past in alle twee wel lijkt me zo, laten we daar niet moeilijk over doen.

Citaat:
En bij Overige bij Luchtvaart is het bedoeld voor berichten wat met luchtvaart te maken heeft. En bij Overige onder Community is het bedoeld voor berichten niet-luchtvaart gerelateerd.

Heb je voor dat laatste ook eigenlijk al niet de Talklounge :wink:. Introductie kun je best daarin stoppen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 03 apr 2010, 10:03 
Piloot in opleiding

Inmiddels is de indeling veranderd. Mochten er nog vragen en/of tips zijn wat betreft deze indeling, dan kan je ze altijd nog even stellen.

Het onderdeel overig wat onder Community stond is nu verplaatst naar Overig onder Luchtvaart. Enkele topics zijn ook verplaats naar andere onderdelen.

We zijn nog opzoek naar een goede image resize mod, want bij grote foto's wordt het forum nu heel erg uitgerekt. Dit komt er dus nog aan ;)

Groeten, Jeroen

Profiel  

BerichtGeplaatst: 03 apr 2010, 19:03 
Gezagvoerder

Die vorige image resizer die gebruikt werd was goed. Waarom die gewoon niet gebruiken? Of werkt die niet meer met deze versie van het forum?

Voor de rest vind het wit nog altijd een beetje fel over komen, is erg wennen. Misschien zelfde grijs tint als de zijkanten, of een beetje donkerder?

Profiel  

BerichtGeplaatst: 03 apr 2010, 21:39 
Piloot in opleiding

Die vorige imageresizer was inderdaad voor een andere forum versie en aangezien de meeste PHP bestanden van phpBB veranderd zijn verwacht ik niet dat die ook hier op werkt. En dat witte, ik denk dat als we dat witte gaan aanpassen, dat het juist lelijker wordt. Maar ik kan het morgen wel even bekijken.

Groeten, Jeroen

Profiel  

BerichtGeplaatst: 05 apr 2010, 22:06 
Gezagvoerder

Hmm, er wordt nu gebruikt gemaakt van kleurtjes. Helaas voor mij als lichtelijk kleurenblinde is voor mij zeer onduidelijk wat ik al gelezen heb en wat niet.

De vorige aanduidingen waren voor mij in ieder geval duidelijk. :idea:

Rob Martaré.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 14 mei 2010, 11:18 
Piloot in opleiding

Inmiddels heb ik een image resizer gevonden die naar alle waarschijnlijkheid wel werkt. Hiervoor heb ik twee resizers geprobeerd alleen die bleken helaas niet te werken zoals ze eigenlijk zouden moeten werken. Hopen dat deze nieuwe het wel doet. Er wordt dus nog aan gewerkt!

Groeten,
Jeroen

Profiel  

BerichtGeplaatst: 24 jul 2010, 10:57 
Admin

Vanwege een aantal vragen waarom de avatars zo klein waren, is het formaat aangepast van 100x100 naar 150x150 :P

Een tweede punt is waarom er geen avatars geupload kunnen worden. Daar zitten nogal wat haken en ogen aan. De server is niet de snelste en alle ruimte die kan worden bespaard, probeer ik te besparen. Als er weet ik hoeveel avatars geupload worden raakt de server te vol. Misschien in de toekomst als de site wordt uitgebreid dat het dan alsnog gerealiseerd kan worden.

Profiel E-mail  

BerichtGeplaatst: 25 jul 2010, 00:22 
Piloot in opleiding

Inmiddels is er ook een nieuwe image resizer gevonden. Mocht deze werken, dan zullen jullie dat in loop der week wel merken of lezen!

Profiel  

BerichtGeplaatst: 27 jul 2010, 15:32 
Piloot in opleiding

Inmiddels twee nieuwe image resizers geprobeerd, die allebei niet werken :? En ik heb even de template naar een andere veranderd, omdat de vorige nogal wat bugs had.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]